I'm back in the game... (på gott och ont)

Förlåt att jag inte höll mitt löfte om att börja blogga igen. Det var över en månad sedan, men jag är så dålig på alla andra plan, så varför inte sluta hålla löften också?
Förresten har ett par stycken kommenterat att jag inte ska ge upp, eller peppat mig att jag ska börja igen. Men hörni! Jag kämpar hela tiden, jag lovar. Och nu har jag börjat laxera också. Usch, bara ordet får mig att vilja kräkas. Det är så himla äckligt, och jag känner mig verkligen på botten. Fy. Men jag har inte gjort det så många gånger (6 gånger, kanske...) och jag vet vad biverkningarna kan vara om man inte följer det som står på förpackningen ( tarmen kan sluta fungera så man måste ha en påse utanför magen...) så jag ska sluta. Verkligen! Men det är ju så svårt... Man går ju ner massor på det!
I alla fall... det har inte gått framåt för mig. Bakslag, ångest, hetsätning.... Seriöst, jag beter mig som en bulimiker. Och jag som hatar när andra misslyckas, inte minst när jag själv gör det.
Men, det var en kort uppdatering. Men jag ska börja göra det lite oftare ;)
Ha det bra!

None

Kommentarer
Postat av: Iceboxx

Men om du laxerar är det väl bara vattenvikt du går ner? :S

2008-06-25 @ 02:49:21
URL: http://iceboxx.blogg.se/
Postat av: Nikki

laxera torkar ur kroppen, sabbar mage & tarm å kalorierna är redan upptagna, mao helt meningslöst!!



//Nikki

2008-09-18 @ 23:01:34
URL: http://bonies.blogg.se/
Postat av: a

Laxera? Vad är det?

2008-10-07 @ 18:59:20
URL: http://perfektionist.bloggagratis.se/
Postat av: em

att laxera är egentligen helt meningslöst, kroppen har redan tagit upp allt den behöver.så det är i stort sett meningslöst sittandes på toaletten,då man kunde ha varit ute o sprungit istället.

2009-01-06 @ 12:17:31
Postat av: Hedvig

Stay strong! Men laxermedel gör dig inte smalare, bara lättare då tarmarna är tömda.

2009-07-11 @ 15:54:24
URL: http://tajtare.blogg.se/
Postat av: L

du klarar det utan laxeringmedel!

2009-07-23 @ 22:49:08
URL: http://determined.bloggspace.com
Postat av: selena

Kämpa vidare! Jag har haft min hets-period nu, ett bra tag men Jag ska ta mig tillbaka till den kontroll jag hade förut. Vi klarar detta!

2009-09-19 @ 00:11:07
URL: http://selenathin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu säger ja som alla andra atnagligen, att det är meningslöst för kroppen har tagit upp all näring redan. MEN jag förstår dig, jag vet själv precis hur det är och har man väl börjat känns det ganska bra och är svårt att sluta. // kram en som vet hur det känns

2009-10-15 @ 22:51:29
URL: http://skinnyislife.blogg.se/
Postat av: Anonym

clara, är du med på skogsdungen?

2009-10-25 @ 01:24:08
Postat av: Kristina

När man laxerar blir man ju inte av med kalorier... Aja, du har säkert hört det tillräckligt från flera andra...

2009-12-14 @ 22:26:39
URL: http://anaandalittlemia.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie

Snälla vackra människa hör på mig: Du är sjuk och måste söka hjälp innan det är för sent!!! Du förstör din kropp, och du har bara en så var rädd om den. Snälla lyssna och prata med någon i din närhet. Kram från en oroad medmänniska

2010-01-31 @ 18:34:59
Postat av: Anonym

din ansiktsform kommer inte förändras för att du är kraftigt undernärd, ställ inte så jävla höga krav på dit yttre, måste du känna dig överlägset attraktiv för att våga visa dig? du gillar helt enkelt känslan att vara i kontroll speciellt när du märker hur sjukt mycket du lyckats svälta dig själv, du känner trygghet i det



den känslan kan man uppnå på andra mer vettiga sätt än att skära sig eller svälta sig m.m. ändå gör du det och vet undermedvet, men förvränger sanningen



generellt sätt är mest hälsosam=mest attraktiv, sen handlar det och självförtroende, mest hälsosam är bmi värde på ca 20, du vet att du ligger i kraftig undervikt vilket kommer leda till håravfall, i värsta fall skörbjugg m.m.



väx upp för fan, dit intag ska liga på ca 1000 kcal per dag, träna bort ca 200 så ska du se att du fortfarande kommer vara underviktig,



själv är jag kille 178cm 58-60kg, intag ca 1500, tränar ca -200, håller en stadig vikt och mår bra

när jag sommarjobbade höll jag nästan på som du, hade stora komplex och var nere på 50-52kg

2010-03-17 @ 20:16:57
Postat av: Christoffer

Jag hoppas att folk i din närhet inser att du är sjuk. Ditt sätt att resonera kring ding vikt är allt annat än friskt. Om du fortsätter med ett intag på 2-400 kcal per dag och massa motion kommer du tillslut vara ett skelett och till slut antingen bli tvångsintagen eller dö av att dina organ lägger ner. Du lider helt uppenbart av anorexi och du behöver akut hjälp.

2010-04-02 @ 05:22:44
Postat av: the lovely bones.

Hittade precis din blogg. Den är ju hur bra som helst, påminner om mig för 7 månader sen och jag blir så jävla peppad & motiverad igen. Puss

2010-08-06 @ 17:09:15
URL: http://prittygirlsdonteat.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kommer inte kunna fungera normalt inuti kroppen när du blir äldre. Dina inre organ tar stryk av att du håller på som du gör. Sök hjälp.

2011-02-09 @ 09:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0