man blir inte lyckligare

Man blir inte lyckligare av att räkna kalorier och ständigt gå ner i vikt. Jag har alltid tänkt så : "bara jag blir smal! då blir jag lycklig, glad och alla kommer att tycka om mig." Men det stämmer inte. Inte för mig i alla fall. Jag drar liksom in mig i ett skal. Jag vill vara ensam och äta i fred. Jag vill ha kontroll över maten själv, inte någon annan som lägger sig i. Så nu, jag har gått ner ca 5-7 kg på nån månad ungefär. Jag är inte ett dugg lyckligare. Bara lite mer ledsen och ensam än innan. Men det går inte att sluta. Man har den där förbannade rösten inom sig som säger "ska du äta allt det där? det måste vara minst 300 kcal... fetto" ungefär hela tiden. 
Och jag kör fortfarande på min ideologi att man måste väl nån gång bli lyckligare för att man är smal. 5 kilo till så är allt nog bra.

545401-69

Kommentarer
Postat av: Anonym

vill också gå ner 5 kilo till. ska vi börja tävla vem som kan äta minst på en dag o mejla allt vi ätit till varandra? skriv till min blogg om du vill ha mejladress! kram

2008-05-14 @ 16:08:20
URL: http://goaals.blogg.se
Postat av: Anna

Du har ju så rätt tjejen. Man blir inte lyckligare. Jag har varit där i bara-jag-går-ner-fem-kilo-så-blir-allt-bra-träsket, men det enda som händer är att man blir olycklig(are). Tyvärr. Ta hand om dig.

2008-05-14 @ 16:52:28
Postat av: Jullan

Hejhej,.vill inte verka helt okänslig för ditt inlägg.. men hur lyckades du går ner 5-7 kg på en månad några tips? Kraam

2008-05-14 @ 16:57:35
URL: http://no2thin.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

asbra ;) vad e din mail? vi börjar imorn eller vad säger du?

2008-05-14 @ 16:58:32
URL: http://goaals.blogg.se
Postat av: clara

Jullan: Tja, det är inte så fasligt svårt. Tog mig 6 veckor och äter man nästan ingenting, ca 400 kcal per dag och tränar varje dag så rasar kilona ganska snabbt. kram!

Anna: Ja, tyvärr är det så. Ta hand om dig med!

2008-05-14 @ 17:04:07
URL: http://bonyy.blogg.se
Postat av: Sara

Känner igen mig i att vilja stänga in sig och isolera sig >

2008-05-14 @ 17:29:34
URL: http://kladdigtejp.bloggagratis.se
Postat av: Only



Jag har "precis börjat" om man säger så ch ligger fortf så jäkla högt upp på vikt skalan men jag kan ändå nog förstå mig in i vad du menar... Den ända lyckan jag kan få ut ordentligt är att ajg klarar mig att hålla mig bort mer från godis och chips och sådant^^ Sen så visst är jag sämre på fett mat... Men jag tycker verklign om kontrollen man har^^



Hoppas du mår bättre



kram sofia

2008-06-07 @ 01:25:01
URL: http://only.bloggagratis.se
Postat av: J

eftersom du kkänner på det här sättet så tänk verkligen till när du har gått ner 5 kilo till. Stanna till då. Då har du nått ditt mål som du la upp och försök att stanna där. Jag vet själv av erfarenhet att man fortsätter lägga upp nya mål för man ser ingen skillnad. Men försök verkligen att vara stark, se på måttbandet du har förlorat flera cm, du ser tydligt hur smal du har blivit. Försök att stanna där och håll den vikten och börja vara det lyckliga du, du vill vara.

Lycka till vännen!

2008-06-07 @ 10:05:13
Postat av: Anonym

ååh, vilken fin tjej på bilden!

riktigt smal å söt :)

2008-07-05 @ 23:03:40
Postat av: cecilia

jag känner igen mig så jäkla mycket av ditt inlägg, jag tror att folk kommer tycka bättre om mig och när jag gick ner kändes det nästan så också. för jävligt egentligen, we can do this, keep strong :)

/C

2009-10-26 @ 10:31:46
URL: http://alltinget.bloggplatsen.se
Postat av: Therese

Man blir aldrig lyckligare, snarare förlorar man sitt liv i takt med att kilona försvinner. Jag förlorade vikt men samtidigt majoriteten av mina vänner som inte orkade med att jag isolerade mig. Är det värt att vara smal om det innebär att man bara mår dåligt och är ensam. Besluten du tar nu kommer att påverka hela ditt liv, du är värd mer än detta!

2010-01-01 @ 18:51:02
Postat av: Anonym

bloggga meeeeeeer <3

2010-05-24 @ 20:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0